dinsdag 31 augustus 2010

Van een handleiding die niet wil naar een Baltimore

Een paar maanden terug bestelde ik een upgrade van EQ6 naar EQ7 want ik wilde mee in de vaart der volkeren. Ik had nooit erg veel gedaan met EQ6 maar wilde daar met EQ7 verandering in brengen. Voor alle zekerheid had ik me ook ingeschreven voor een Nederlandse handleiding en deze werd begin augustus geleverd. Niet als boek, maar als USB stick. Op zich geen probleem, maar na de eerste keer alles bekeken te hebben en mijn pc te hebben uitgeschakeld kon ik doen wat ik wilde, mijn pc herkende de USB stick niet meer. Ik ben niet voor een gat te vangen, maar na alle beschikbare poorten te hebben geprobeerd, zelfs die van mijn laptop en een andere PC bleef het ding onzichtbaar. De service van Quiltplaza is grandioos dus na een mailtje van mij kreeg ik van een vriendelijke meneer aan de telefoon te horen dat er een nieuwe aan zat te komen mèt een retourenveloppe, zodat het me niets zou kosten om de foutieve stick terug te sturen. Afgelopen week viel het ding inderdaad op de mat. Ik durf het helaas niet te zeggen, maar hij doet-ut-nie huilen wat ik ook doe. Ik ben er – om alles maar uit te sluiten – zelfs de buurt mee in geweest om op een heel andere PC te kijken of het daar ook niet werkt. Helaas, het mocht niet baten, dus maar weer een email met het heuglijke (not) nieuws sturen.

Vorige week hadden we weer een JoaQ bee. Ik had twee keer verstek moeten laten gaan, vanwege het heerlijke (!) weer de laatste maanden, maar nu kon niets me tegen houden, ik toog naar België. Het verbaast me steeds hoe we met vijven met het grabbelen uit twee bakken vol stash toch compleet andere blokken maken. Een van ons had de top zelfs al af!
P1070034Helaas is de lichtval niet helemaal goed, de kleurintensiteit van de top is voller.

Ik ben zelf bezig met blok 9, het laatste blok. Het einde komt in zicht.

Nadat mijn bestelling Lumière de Noël binnenkwam heb ik meteen nog een aantal yards bijbesteld omdat ik zag dat ik voor de quilt Snow Days te weinig variaties had. Deze bestelling is vandaag geleverd, ook weer een stapel om eerst intensief te gaan aaien.

P1070045  Nu kan ik echt van start. Het was moeilijk om niet te beginnen, dus mocht ik van mezelf twee blokken maken. Een kleiner en een groot blok.
P1070039 P1070043Zijn ze niet leuk?

Naast al de stitcheries die ik onweerstaanbaar vind, word ik toch heel erg getrokken naar het maken van een Baltimore zoals ik al eerder schreef. Van mijn Bee-vriendinnen mocht ik een aantal boeken lezen, zodat ik nog meer getriggered werd om hieraan te beginnen. Ik wil om te beginnen graag iets maken van vier 16” blokken, net groot genoeg om te beginnen. Het eerste blok dat ik gekozen heb is een soort krans met rozen naar een patroon van Elly Sienkiewicz, van haar heb ik inmiddels zelf ook al een boek gekocht.

Omdat de BOM Down in the Garden over 3 maanden afloopt heb ik me ook aangemeld bij een Baltimore Album Quilt BOM die in januari begint. Hier zie je hoe deze quilt eruit gaat zien. De bovenste foto is van de quilt zoals die wordt, de onderste foto is de achterkant als je de quilt maakt met de qayg methode. Het duurt alleen nog zo lang voor het januari is…….

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat gerust een berichtje achter. Ik lees graag wat je ervan vindt.