donderdag 6 januari 2011

Van een nieuw jaar, een oud gedoe en geen voornemens…..

We zitten al weer in 2011. Een jaar gaat zo verschrikkelijk snel, het is haast niet bij te houden. December was zo hectisch en vol dat het bijhouden van mijn blog er compleet bij ingeschoten is.

Ik ben niet zo'n mens van goede voornemens. Meestal houd ik ze toch niet vol en heb dan een enorm schuldgevoel omdat ik het niet volgehouden heb. Ook probeer ik met de dag te leven, want ook al plan ik dingen nog zo goed, een groot deel valt in het water. Het is niet dat ik geen plannen maak, natuurlijk doe ik dat. Alleen al m.b.t. quilten heb ik een lijstje in mijn hoofd van allerlei dingen die ik wil maken en waar ik de stoffen al voor heb liggen. Ik neem me regelmatig dingen voor, niet voor de toekomst, maar voor morgen of volgende week. Helaas, zelfs plannen op zo'n korte termijn heeft soms geen nut. Ik wilde de kerstboom en alle kerstversieringen opgeruimd hebben. De blokken voor de groep waar ik bij hoor wilde ik allemaal af hebben, zodat ik me niet hoefde haasten om ze nog op tijd te maken en te versturen. Ach ja, ik wilde eindelijk ook eens goed met een stofdoek zwaaien, zodat de boel weer helemaal opgefrist was. Kortom, ik wilde er helemaal tegenaan!
Helaas, niets van dit alles. Sinds 1 januari lig ik weer plat, ik denk dat ik Oudjaar iets te vrolijk gevierd heb. Nee, niet met drank of zo, maar gewoon, te lang in mijn stoel gezeten en te weinig bewogen. Maar ach, het heeft geen nut om na te gaan waarom het zo is, het is gewoon zo.

Gelukkig hebben we de laptop nog, dus ik heb de achtergrond en banner kunnen veranderen en deze aflevering schrijf ik gewoon in stukjes. Door dat plat liggen kan ik natuurlijk niet quilten, dus veel heb ik daar niet over te vertellen.
Wel heb ik in de laatste week van het jaar een aantal blokken kunnen maken voor de groep waar ik bij hoor. Ik heb nog nooit een blok zo keurig op tijd afgeleverd, het eerste blok verstuurde ik op 30 december. Omdat het al afgeleverd is kan ik het hier laten zien:

Het is een paperpieced blok, met heel veel extra kleine stukjes, een heel gepriegel dus. Maar het is goed gelukt vind ik. Het blok is niet recht gesneden omdat ik meestal een grotere naad laat om het blok. De ontvanger kan dit dan op maat snijden.

De sneeuw is helemaal uit de tuin en het egeltje dat sinds een maand in onze tuin woont is of in winterslaap of is vertrokken, want het voer blijft sinds een paar dagen liggen. Misschien was zijn villa niet naar zijn zin, wie weet?

3 opmerkingen:

  1. Jammer dat je weer horizontaal bent! Het blok is zo leuk! Wie weet, komt het egeltje weer terug als het weer sneeuwt....
    groetjes
    Jane

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mac, hij is heel mooi geworden!Ik vind het gezichtje ook lief. Groetjes van Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk is je BVM blok geworden! Ik moet 'm t.z.t nog maken maar het is al leuk om te zien hoe het blok moet gaan worden.
    Beterschap ook.
    Groetjes Inge Bakker

    BeantwoordenVerwijderen

Laat gerust een berichtje achter. Ik lees graag wat je ervan vindt.