dinsdag 22 januari 2013

Daar gaan we weer….

Veel te lang heb ik door allerlei omstandigheden niets geschreven. Gedeeltelijk door de decemberdrukte, gedeeltelijk doordat een horizontale houding een mens belet om veel te doen. Maar nu ben ik er weer. Met goede moed ga ik een nieuw blogjaar in, in de hoop dat ik nu meer kan schrijven.

Door het liggen ben ik me nog meer gaan richten op Pinterest, wat achteraf toch niet zo’n goed idee blijkt te zijn. Het is wel leuk natuurlijk, maar ik word op zoveel ideeën gebracht waar ik allemaal iets mee wil doen, dat het gebrek aan tijd nog erger wordt.

Ook ben ik druk in de weer geweest met allerlei foto’s die ik verwerkt heb in verschillende filmpjes. Vooral als je dan bezig bent met foto’s van een fantastische vakantie ga je er steeds meer naar verlangen. Gewoon even wachten tot mei en dan hopen dat het kan.

Tussen alle bedrijven door ben ik aan een Mysterie begonnen. Eigenlijk had ik me echt voorgenomen (en zelfs verboden) om nooit meer aan zoiets te beginnen, omdat de kennismaking ermee behoorlijk was tegengevallen. Maar dit klonk zo leuk en zo interessant dat ik ben gezwicht. We kregen alleen de hoeveelheid stof op, wat het op zich al moeilijk maakt, want als je niet weet wat het gaat worden, wat moet je dan kiezen?

Ik heb gekozen voor de hoofdkleur rood. Best gevaarlijk maar ik vond het zo mooi dat ik het niet kon laten. Inmiddels hebben we drie keer een opdracht gekregen. Dit was de eerste:

Grote blok

De techniek van dit blok was helemaal appliqué, eigenlijk mijn favoriete techniek. Opdracht twee waren vier gelijke vierkanten:

Vier  harten

Voor de harten heb ik gekozen voor dezelfde stof. Opdracht 3 waren zestien (!) blokjes, die bij nader inzien voor heel veel priegelwerk zorgden. Ik ben nu bezig met het derde blokje. 7 Februari zou ik er 16 af moeten hebben (help!!)

Zestien blokken

Ik heb ervoor gekozen om vier x vier dezelfde te maken. Deze blokjes moeten nog op maat gesneden worden, maar daar wacht ik mee tot ik het laatste blokje afheb.

Ik heb nog een paar projecten onder handen, die ik ook echt af wil maken. Een ervan is mijn Bella Garden. Ik moet nog een blok daarvan en ben heel hard aan het twijfelen hoe ik deze ga verwerken. De SnowDays liggen te wachten om gequilt te worden. Zaterdag ga ik om daar een begin mee te maken naar een workshop. Ik heb er zin in!

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat gerust een berichtje achter. Ik lees graag wat je ervan vindt.