maandag 18 maart 2013

Ik houd van …..

Fantasy verhalen. Ik houd wel van meer dingen, maar dit is er dus een van. Jongste heeft me de liefde voor dit soort verhalen bijgebracht. Toen ze op de Universiteit in Nijmegen zat begon ze met Larpen (Live acting roll playing)en had daar natuurlijk ook kleding voor nodig. Ik had de naaimachine, bij de overbuurman kon ik goedkoop aan stoffen komen, dus mij werd de opdracht gegund. Regelmatig vertrok Jongste compleet met elfenoortjes om weer een weekend in een andere wereld te vertoeven.

il_170x135.193716170

(dit is Jongste niet, maar ze heeft wel zulke oortjes dan)

Ik heb mantels gemaakt, een beetje middeleeuws met van die hele grote kappen, blouses met wijd poffende mouwen en van die lijfjes die je er dan overheen goed strak vast reeg en wat al niet meer!

Buideltjes, polsmoffen en beenkappen van bont om over laarzen heen te doen, zodat ze beter pasten bij het spel. Ik moet zeggen, enig om te doen. Door dit alles begon ik Lord of the Rings te kijken en doordat ik hier helemaal weg van was, wilde ik ook Games of Thrones zien, toen RTL dat uitzond. En toen was ik verkocht. Ik vond het fantastisch en baalde verschrikkelijk toen het 1e seizoen afgelopen was en er helemaal niets gezegd werd over seizoen 2. Toen kwam HBO! Die zonden seizoen 2 uit en vandaag las ik dat seizoen 3 op 31 maart gaat beginnen. Mijn dag kon niet meer stuk.

Mijn favoriete personage is Tyrion Lannister,

game-of-thrones-season-2-images-17

op de voet gevolgd door Daenerys Targaryen.

Ik heb de boeken op mijn e-reader staan, maar ben expres nog niet begonnen met het lezen hiervan.

Mocht je de kans nog krijgen om deze serie te zien, dan kan ik die van harte aanraden!

Net als The Hobbitt trouwens, een prachtige film in 3D (!) alleen al de moeite waard door de prachtige natuuropnames.

Tjuuuuuus

Mac

 

1 opmerking:

  1. Hier nog iemand die de serie zo mooi vindt !! Ik lees ook enorm graag fantasie boeken.
    Zo vindt ik de serie Once upon a time ook zo schitterend.

    PS. Ik stuur je zo een email met het antwoord op jouw vraag :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Laat gerust een berichtje achter. Ik lees graag wat je ervan vindt.