vrijdag 15 maart 2013

Wat zit daar ook weer in…

Zo stond ik zo dikwijls voor een van mijn bakken, laden of andere opberg mogelijkheden. “Waar zit dat ook al weer in” was iets simpeler te vinden, alhoewel soms wist ik dat ook niet meer echt zeker. Ik ben erg georganiseerd (sommigen noemen het dwangmatig, maar dat valt echt wel mee). Een hele tijd terug ben ik begonnen mijn stoffen op kleur op te bergen in doorzichtige plastic bakken.

P1090047

Dat was en is nog steeds makkelijk. Maar toen kwam er een bak voor batik, voor kantjes, voor rozenstoffen, voor reproductiestoffen en ga zo maar door. Ik heb een groot vloeroppervlak, maar helaas niet zoveel muurruimte, dus overal heb ik planken, met van alles erop.

P1090049

Tot boven mijn raam heeft DH planken gemaakt waarop ik bakken stal. Ieder project heeft zijn eigen bak, daarin zitten de patronen, de stoffen en alle dingen die ik nodig heb voor dat project. In het begin gebruikte ik de Dymo tang om mijn bakken te labelen. Maar een mens wordt ouder en dat komt met gebreken. Ik zie slechter dus heb ik een bril nodig. Om te lezen zowel als om in de verte nog wat scherp te kunnen zien. En wat gebeurde? Ik kon niet meer zien wat ik op de labeltjes had staan. Daar heb ik het volgende op gevonden: de grote letter!

P1100299

P1100303

P1100301

Het is fantastisch om alles weer te kunnen zien, zonder eerst op een trap te moeten klimmen.

Voor mijn glazen potten, waar knopen en bedeltjes etc. in zitten was het wat lastiger. Ik had etiketten hiervoor gemaakt maar wat ik ook doe, ik krijg ze er niet goed op.

P1100300

Ze staan boven mijn scherm dus ik zie ze erg dikwijls en even vaak erger ik me aan de vouwen die er in zitten. Maar nu heb ik een andere manier gevonden. Ik ben zo enthousiast dat ik meteen het materiaal hiervoor besteld heb. Ik kan niet wachten!

Fijn weekend!

Mac

2 opmerkingen:

  1. super hoor, ik hou er ook van om alles netjes en geordend te hebben, ziet er vrolijk en gezellig uit.

    groetjes radmila

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat heb jij dat allemaal keurig staan !!!!

    BeantwoordenVerwijderen

Laat gerust een berichtje achter. Ik lees graag wat je ervan vindt.