maandag 15 april 2013

‘n Nieuwe garderobe….

voor Jongste is in de maak. Ik ben er maar druk mee maar ik vind het steeds leuker. Eerst heb ik twee colbertjes gemaakt, maar ik ben vergeten om daar een foto van te maken.
Het volgende project was een linnen jurkje in een warme kleur kersenrood.

20130410_141243

Achterin zit een blinde rits van 60 cm. Ik zag daar enorm tegen op, maar door het www vond ik een erg duidelijke handleiding en hij zit er perfect in!
Dit projectje was redelijk snel af, zodat ik door kon met een tricot zomerjurkje. Enig om te maken, een erg simpel patroon, maar een beetje lastig doordat het tricot aan de dunne kant is. Met dit resultaat:

20130412_221319

(Toch wel erg handig zo’n paspop als je op afstand werkt.)

Twee topjes werden naar hetzelfde patroon gemaakt. Ze kleuren beide mooi onder de colbertjes.

20130403_202537 (1)
20130413_200726

Nu ben ik bezig aan colbertje no. 3. Nog een klein stukje voering vastzetten, de knoopsgaten en knopen maken, en ik kan verder naar de pantalon……

Gelukkig vind ik het nog steeds erg leuk!

Tjuuuuus

Mac

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat gerust een berichtje achter. Ik lees graag wat je ervan vindt.