vrijdag 15 april 2011

Van een Bee, een zonsondergang, een verzoek om een liedje en ineengestrengelde liefde…..

Het is al weer even geleden dat ik hier wat heb neergezet. Gewoon omdat het er niet van kwam. Ik had het druk. Druk met het organiseren van de jaarlijkse bee van de blokken van de maand groep. Samen met een van mijn quiltvriendinnen had ik de organisatie op me genomen. We wilden eens wat anders dan andere jaren, maar wat? Natuurlijk wilden we een show and tell want een bee zonder dat is geen bee, toch? We bedachten een high tea in plaats van de lunch en voor de middag kregen we leuke vogelhuisjes die beplakt en bewerkt moesten worden met stof en band. Dit schrijf ik in 3 zinnen, maar als we alle tijd daaraan besteed bij elkaar optellen kom ik op minstens een volle week voor ons alle twee. Maar het was leuk, het weer werkte mee zodat we aan het eind nog lekker konden nakletsen in de tuin, het eten ging naar binnen als Gods woord in een ouderling en ook het huisje werd meteen met enthousiasme onder handen genomen, wat wil je nog meer?

Hierboven staat een impressie van de verschillende projecten die door de dames geshowd werden.

Omdat we al weer in een volgende maand zijn kreeg ik het blok voor de maand maart ook in handen. Ditmaal was het blok 2 – Zonsondergang in de duinen:

Blok 2 - Zonsondergang in de duinen

Het past prachtig bij de andere blokken. Dit is gemaakt door Ineke.

Tussen de drukte van het organiseren door werkte ik stug door aan de blokken voor Hearts Desire, de BOM van Esther. Blok 2 was veel ingewikkelder dan het eerste blok. Bij dit deel kregen we ook vier randen en 4 hoeken te maken. Meteen daarna kregen we blok 3, dit bestond uit drie identieke blokken die alleen gedraaid gebruikt gaan worden.

Ik doe alles met de hand en begon bij blok 2.

Blok 2 - SIng me a Song

Dit is het blok Sing me a Song.

Van dit blok heb ik twee randen gemaakt, om een beetje afwisseling te hebben bij het maken van blok 3:

HD blok 2 randen

Blok 3-1 Love Entwined

Dit blok heet Entwining Love. Voor de rank die langs de cirkel loopt het ik bij blok 2 nog gewerkt met 6 draden venne cotton in verschillende tinten. Bij blok 3 heb ik gebruik gemaakt van de draden die in een zakje zaten dat ik al een tijdje in mijn bezit had. Er zat van alles in dat zakje, alles in een groen of groen/blauwe tint. Deze materialen hadden de naam Gauguin.

Ik heb een roze FQ gevonden die wonderwel bij de kleuren van Luna Notte past, ik hoop alleen dat na deze blokken dit niet meer zoveel gebruikt gaat worden, want ik heb niet meer zoveel en ook geen rose wat in de buurt komt. Maar ach, wie dan leeft, wie dan zorgt.

Het handwerk aan deze blokken is veel meer dan ik ooit dacht. Ik heb inmiddels wel twee nieuwe gereedschappen aan mijn kistje toegevoegd. De ene is een nieuwe vorm van de saté prikker, de ander i s eigenlijk gewoon een cutical tip. Vroeger had ik ze in hout, maar daar kan ik niet meer aankomen.

nieuwe gereedschappen

Het werkt hetzelfde. Met de platte kant van de cutical tip is het erg handig om de omgelijmde randen mooi plat te krijgen zonder dat er punten ontstaan bij de rondingen. Bij het volgende blok zal ik zorgen dat er foto’s van gemaakt zijn, dan is het makkelijker te zien.

Gelukkig is het de eerste dagen nog te fris om veel buiten te zijn, zodat ik nog aan mijn blokken kan werken, de rest neem ik mee op vakantie, als we eind deze maand voor een maandje naar Frankrijk vertrekken……

easter

 

1 opmerking:

  1. Geen wonder dat je het zo druk hebt.....
    al die projecten, ook nog al die functies: van tuinier en fotograaf, oppasser en cleaning lady....en al die andere die ik hier niet zal noemen.
    Geniet van het mooie weer. Komende week is dat genoeg voorhanden.
    Petra

    BeantwoordenVerwijderen

Laat gerust een berichtje achter. Ik lees graag wat je ervan vindt.