zaterdag 3 september 2011

Van een warme, zonnige dag……

Het was heet vandaag, 30 graden in de schaduw. Een dag dus om alle deuren en ramen dicht te houden, de luifels allemaal naar beneden doen en…. een eind te gaan fietsen. Het is heerlijk om met dit weer op de fiets te zitten, met een beetje rijwind wordt de temperatuur meteen een stuk lekkerder.

Zoals ik al eerder schreef wonen we in een prachtige omgeving, soms is het wel eens moeilijk kiezen welke kant we op zullen gaan. Vandaag kozen we De Kampina, een prachtig natuurgebied dat een groot deel van Noord-Brabant beslaat. We fietsten langs prachtige landerijen en zagen dat de hei prachtig paars aan het kleuren was…

deze keer fietsten we door de Kampina.....

2011-09-03 14.07.01

De hei kleurt prachtig paars....

Er bestaan keurige fietsroutes, met knooppunten en zo, maar ik ben meer van “eens kijken waar dat weggetje uitkomt” en samen met mijn Samsung Galaxy ben ik nergens bang voor. Als je niet meer weet waar je bent zet je gewoon je navigatie aan en voila, daar is het antwoord. DH was hier niet zo gerust op, maar volgde toch maar, want je weet maar nooit. Maar het bewijs werd geleverd toen we langs een prachtig ven fietsten en niet precies meer wisten waar we waren…..

't ven ligt haast sprookjesachtig verscholen

We fietsten en fietsten, over bruggetjes en langs stroompjes…

2011-09-03 14.23.01

via een bruggetje kwamen we aan de overkant van de stroom...

Ondanks het warme weer kwamen we niet veel fietsers tegen. Of het moest zijn omdat ik paadjes koos die niet op de fietsroutes lagen…..

is het hier niet prachtig?

in de bossen was het heerlijk.....

We hebben genoten, misschien kunnen we morgen nog een tochtje voor het weer omslaat……..

easter

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat gerust een berichtje achter. Ik lees graag wat je ervan vindt.