vrijdag 30 september 2011

Van prachtig weer en nog een project……

De afgelopen week was de zomer ineens terug! Na een paar erg natte dagen eindigde september stralend, met fantastisch weer. Buiten is het een enorme etalage van kleuren, goud met rood en allerlei tinten bruin. De straten hier liggen vol met eikeltjes en kastanjes en voor mijn huis ligt het vol met hazelnoten. Overal zie je kistjes staan met daarop zakjes walnoten (20 voor een euro) en pompoenen of chrysanten in even gloeiende tinten. Een klein bakje ernaast om het geld in te doen, wat is het toch heerlijk om in een dorp te wonen.

Door het prachtige weer besloten we om deze week toerist in eigen land te spelen. We gingen naar de Linge en bezochten verschillende kleine stadjes met prachtige huizen en allerlei bezienswaardigheden:

Linge

Deze foto’s zijn genomen in Buren, je weet wel van W.A. van Buren.

We reden door een oer Nederlands landschap. Mijn DH zegt regelmatig dat de uitgestrektheid van Frankrijk toch uniek is, dat zie je nergens! Nou, het deed me deugd om toch regelmatig te kunnen zeggen: “Kijk een links, of rechts. Ik geef het je, de uitgestrektheid van Nederland”. (Valt het op dat ik erg van dit land houd?)

Linge2

En ‘s avonds gingen we gewoon weer heerlijk naar huis, naar mijn eigen bed, mijn eigen airco ( en die was nodig want de lucht was erg vochtig) en vooral mijn eigen werkkamer. Want ook al was het erg leuk, ik werd toch ook een beetje naar mijn eigen plek getrokken, hoe raar dat dit klinkt.

Want ik heb het toch gedaan, ik kon het niet laten. Ik heb nog weer een ander project onder handen genomen. Eigenlijk is het niet nieuw, eigenlijk is het een WIP, dus eigenlijk mag dit gewoon. (‘t Is maar hoe je het jezelf verkoopt zie je…).

Met een van mijn quiltvriendinnen heb ik Snow Days weer opgepakt. Het is een patroon van Crab Apple Hill wat bestaat uit verschillende blokken gecombineerd met stitcheries. Een hele tijd terug was ik al begonnen aan de stitcheries maar zag erg op tegen het maken van de blokken. Mijn quiltvriendin had al een aantal blokken gemaakt en moest nog beginnen met de stitcheries. Zij maakt de quilt in de originele kleuren, maar ik had nog een hele verzameling stoffen liggen van Moda’s Lumière de Noël en had besloten deze te gebruiken. Door mijn vriendin had ik een light ball moment en begreep meteen hoe het zat met de verschillende blokken. Op onze gezamenlijke Bee ben ik meteen enthousiast begonnen met snijden en ‘s avonds was dit het resultaat:

P1090346

De stitcheries worden voor een deel op een rustige achtergrondstof gemaakt, maar lopen voor de rest door in de blokken. En omdat ik zoooo benieuwd was naar dit resultaat ben ik nog even door gegaan tot ik een hoek af had. Is het geen leuk effect?

P1090353

In principe werken we er alleen aan tijdens onze Bee een keer per maand en dat wil ik eigenlijk ook zo doen, maar het is moeilijk om dit te laten liggen! Maar ja, dat heb ik ook met mijn Hartsverlangen en My Town, dus ben ik sterk en berg alles netjes op in de daarvoor bestemde bakken. Goed hè?

eastera

1 opmerking:

  1. He wat leuk, je bent bij mij in de buurt geweest, ik zie Buren en Marienwaerdt op de foto's.
    En je quilt wordt erg mooi.

    Groetjes, Annelies

    BeantwoordenVerwijderen

Laat gerust een berichtje achter. Ik lees graag wat je ervan vindt.