donderdag 20 oktober 2011

Van herfstweer, veel appliqué en nog meer stitchen…

Na het prachtige eind van September gevolgd door het nog mooiere begin van Oktober kwam de herfst dan toch maar naar Nederland. Hier valt het met de regen nog wel mee, over het algemeen is het zelfs zacht weer, maar vanmiddag werd het heel snel erg donker buiten, bijna zwart. Ineens zag ik een bliksemflits, heel fel en riep meteen naar boven of DH mijn PC even wilde uitzetten met alle schijven en andere dingen die daar aanhangen.Meteen viel er een harde, doffe klap, dus het onweerde echt. Alleen, die ene flits en klap waren blijkbaar het hele onweer, dus ik haalde opgelucht adem.

Door allerlei zaken hier was er erg weinig tijd om iets aan mijn hobby te doen. DH had een nieuwe PC, die moest geïnstalleerd worden en dat is sinds jaar en dag mijn werk. Het is niet moeilijk, maar het kost zoveel tijd voor je alles in orde hebt. Maar Outlook (heel belangrijk) heeft alle adressen van contactpersonen en alle oude emails braaf in mappen zitten, de rest van Office doet het ook, voor DH even wennen want ik heb 2010 geïnstalleerd en dat wijkt toch wat af. De rest draait als een zonnetje, dus vanmiddag werd alles op zijn plaats gezet. Eindelijk kon ik wat voor mezelf gaan doen. Het was nog best moeilijk om iets te kiezen, want mijn Tail Feathers is nog niet helemaal doorgequilt. Omdat het zo’n zwaar werk is probeer ik iedere dag minstens 3 draadjes te doen. Meestal lukt dat wel.

P1090362

Deze quilt is in de ditch gequilt en de geappliqueerde blokken worden gerasterd en gestippeld.  De kleine vierkantjes worden diagonaal doorgequilt.

P1090361

Daarnaast ben ik tussendoor ook nog steeds bezig met de laatste loodjes van Mijn Hartsverlangen, blok 2 van My Town en natuurlijk ook Snowy Days. Het tweede blok van My Town ben ik op de machine aan het doorquilten, ik wil nog een paar leuke leuke embellishments toevoegen, ik heb al wat ideeen, nog even kijken wat het wordt.

Voor het stitchen, maar ook voor het appliqueren, heb ik voor mezelf een schuin verhoginkje gemaakt. Ik merkte dat ik steeds verder krom ging zitten en wilde mijn stoel niet veel lager zetten. Nu heb ik een strijkmat aan de achterkant verhoogd zodat de mat schuin omhoog loopt en dit werkt een stuk makkelijker. Je blijft ook bijna automatisch rechtop zitten, wat stukken minder belastend is voor mijn rug.

P1090364

Hier is het een beetje te zien.

Ze worden erg leuk vind ik, het is ook een plezier om er aan te werken. Ik heb hier geen haast mee, gewoon tussen door een beetje stitchen schiet hard op.

Alleen, nu heb ik toch weer een bloedmooie quilt gevonden. Eentje van McKenna Ryan genaamd Bella Garden. De Bom gaat in februari van start, in principe zou dat mogelijk moeten zijn, want ik denk dat mijn Baltimore album een erg langlopend project gaat worden, en dan kan er best iets tussen door. Hier zie je waarom ik zo zit te kwijlen voor mijn scherm, ik denk dat ik het doe……

easter

3 opmerkingen:

  1. leuk om zo weer wat projecten voorbij te zien komen.
    Maar nu moet je toch eens uitleggen hoe jij dat doet: "gewoon tussen door een beetje stitchen schiet hard op"dat probeer ik ook maar met die takke-takken schiet het bij mij nog voor geen meter op......
    Groetjes en tot gauw,
    Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat grappig, Mac, ik ben ook aan Tail Feathers bezig! Twee jaar geleden begonnen als eerste quilt en nu bezig met het laatste blok en de logcabin-blokjes. Die van jou is heel mooi geworden!

    Je stitcheries vind ik ook heel erg mooi en leuk.

    Veel plezier ermee!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige quilt Mac!! Groetjes Ansje

    BeantwoordenVerwijderen

Laat gerust een berichtje achter. Ik lees graag wat je ervan vindt.