vrijdag 26 oktober 2012

Van Herfst en nog wat meer…..

Als je buiten komt ruik je de herfst. ‘s Ochtends hangt er een beetje een knisperige sfeer, het heeft nog niet gevroren, maar je voelt dat het er aan komt. ‘s Avonds ruik je de open haarden die de buren aangemaakt hebben, het is een heerlijke geur waar je soms duidelijk de verschillende houtsoorten die gebrand worden kunt waarnemen. Als de zon schijnt schittert het kleurenpalet van dit seizoen!

20121023_131628

 

20121023_131620

Begin deze week hadden we nog een paar prachtige dagen. Het was een bonus waar ik gretig gebruik van heb gemaakt. Na een tijdje verplicht liggen is het heerlijk als je weer een beetje rond kunt scharrelen, zeker als je ook nog buiten wat kunt doen. Er lagen hopen bladeren die geruimd moesten worden. De bladkorf die de gemeente geplaatst heeft was net geleegd, dus niets hield me tegen. Normaal valt dit binnen het takenpakket van DH maar die had, solidair als hij is, ook een week horizontaal doorgebracht en liep nog wat te moeizaam om dit karwei te klaren. Na het wegwerken van een enorme hoeveelheid blad ben ik naar een van mijn favoriete winkels gegaan; het tuincentrum! Enig in deze tijd van het jaar om daar rond te lopen, want de kerstkamers zijn weer ingericht. Het is zo leuk om overal te kijken en nog wat ideeën op te doen! Natuurlijk kon ik het niet laten om wat aan te schaffen, naast alle planten die ik had gekocht.

Na een hele middag werken waren al mijn planten keurig in manden en potten gezet. Het blad in de achtertuin was ook opgeruimd, het gras was gemaaid en het terras was weer op orde. Ik heb genoten!

20121023_131639

Van quilten en aanverwante zaken kwam niet echt veel, want de dag daarna ben ik heerlijk naar Ikea geweest. Ikea wedijvert met het tuincentrum om de eerste plaats van favoriete winkels. Doordat ik nogal wat tijd op Pinterest doorgebracht had (een mens moet wat als je weinig meer kunt dan kijken) was het vuur om mijn werkkamer nog meer te organiseren dan het al is en waar vind je dan betere dingen dan bij Ikea. Nu nog even wachten tot DH in staat is om me te helpen om alle dingen op te hangen. Ik kan haast niet wachten!

Pinterest is trouwens echt de moeite waard om wat tijd aan te spenderen! Je vind er van alles naar je gading, van doe het zelf tot recepten, van borduren via haken naar breien, te veel om op te noemen. Ik heb er al verschillende dingen van opgestoken en ben druk bezig om te kijken of ik een aantal dingen ook kan.

cushion

Banana Bread In-A-Jar

Tussen al de drukte door heb ik nog wel kans gezien om een enorm speldenkussen af te maken waar ik op de maandelijkse bee van Marleen Wijn aan begonnen was. Het is een leuk ding om te maken, vooral omdat het opgebouwd is uit hexagonnen en versierd met yoyo’s. Ik ben best tevreden met het eindresultaat.

20121022_203956

Nu ligt alles klaar om verder te gaan met Bella Garden, helaas moet dat nog even wachten, want ik heb nog een lijstje met vervelende klusjes om af te werken.

Tjuuuuuus,

mMum

 

zen moment

Marriage

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat gerust een berichtje achter. Ik lees graag wat je ervan vindt.