dinsdag 9 oktober 2012

Kerstmis in Juli IV….

Veel te lang afwezig was ik, maar daar waren gegronde redenen voor. In die lange tijd heb ik niet eens veel dingen op quiltgebied gedaan. Ik heb braaf geprobeerd om de BOM van Homespun bij te houden maar helaas dat lukte me niet. Het vierde blok was een engelenorkest en daar zat enorm veel werk aan. Daarnaast had ik het blijkbaar zo goed weggelegd dat ik het een tijdje niet heb kunnen vinden en dus van pure armoe aan blok 5 begonnen ben. Blok 5 is een blok dat de drie wijzen laat zien, zij kwamen uit het Oosten, maar wisten de weg niet precies. Een ster, hoog aan de hemel wijst hun de weg, maar op dit blok schijnen zij de weg toch ernstig kwijt te zijn:

20121011_021659

Inmiddels had ik via Ebay een behoorlijke verzameling steentjes bijgekocht die ik in dit blok verwerkt heb. Omdat ik het engelenorkest steeds maar niet kon vinden ben ik doorgegaan met Josef en Maria en hun erg koppige ezel. Ook weer een blok vol humor. Toen ik net de mantel van Josef afhad, kreeg ik een light ball moment en wist ik ineens weer waar het engelen orkest was gebleven. Blok 7 is een blok met muisjes die de geschenken aan het plunderen zijn. Blok 8 is vandaag uitgekomen en stelt de herberg voor die – zoals bekend – helemaal vol is. Ik denk niet dat ik er een quilt van maak, inmiddels heb ik het plan opgepakt om er een of twee tafellopers van te maken, maar dat moet ik nog uitwerken.

Tussendoor heb ik mezelf nog een nieuw speeltje cadeau gegeven, mijn nieuwe Samsung Galaxy S3, waar ik al dagen mee bezig ben om alle nieuwe leuke dingen te ontdekken.

samsung-galaxy-s-3-front

Je blijft spelen. Ik geloof de reclame van KPN meteen, weet je wel die van “Wie belt er nou nog?”. Wel ik doe van alles met mijn smartphone, maar ik bel er amper mee Glimlach.

Ik ben weer begonnen met een oude liefde en heb mijn aquarelleerlessen weer opgepakt. Ik vond het best eng en ik viel met mijn neus in de boter, (duh!) toen de opdracht voor de eerste les verteld werd. We moesten een klein stilleven van kastanjes schilderen. Ik ben al niet zo’n stilleven mens, en al helemaal niet een klein stilleven mens. Maar goed, de kop is er af!

2012-10-04 15.39.39

Tussen de bedrijven door heb ik ook Pinterest ontdekt. Als je niet oppast is dat dus echt verslavend, maar het is ook zoooooo leuk!

Inmiddels is het diep in de nacht, een tijdstip waarop ik eigenlijk behoor te slapen, maar helaas gaat dat niet op commando. Maar laat ik maar wijs zijn en weer eens een poging gaan wagen.

Tjuuuuuuuus

mMum

Zen-moment:

165014773816320327_c84HrwHq_c

 

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat gerust een berichtje achter. Ik lees graag wat je ervan vindt.