vrijdag 9 november 2012

De wet van Murphy….

Vanwege mijn 40 jarig jubileum hebben we morgen een High Tea. Jongste vond dat een leuke manier om haar verjaardag te vieren. Maar dan wel een zelf gemaakte natuurlijk. Door twee personen dan en een daarvan ben ik.

Eergisteren maakte ik een behoorlijke schuiver toen ik het pand betrad nadat ik wat boodschappen had gedaan met als gevolg een dikke enkel. Nu komt bij mij een ongeluk nooit alleen dus ik stond al klaar om de rest van de klappen op te vangen. Die bleven uit die dag. Maar ik had beter moeten weten, ze komen toch, ook al is het met vertraging.

Vanmiddag begon ik vol goede moed aan mijn deel van de feestelijkheden. En ja hoor, het een na het ander ging mis. Het begon al bij het afwegen van het zelfrijzend bakmeel. Ik weet nog niet hoe het gebeurde maar ineens was een deel van mijn keuken bedekt met een wit waas. Daarna ging er iets mis met de mixer, gevolgd door een blijkbaar slecht werkende oven. Wat zeg ik twee slecht werkende ovens. Het moet niet kunnen want ik heb hete lucht ovens, dus de lucht circuleert, maar de frambozen cakejes (met witte chocolade jammie!) die het verst in de oven stonden waren bijna verbrand, terwijl de voorste niet eens helemaal gaar waren. Geen nood, de blueberry muffins konden in de andere oven, maar die had hetzelfde euvel.

Bij het maken van de brownies ging er ook iets mis waardoor de chocolademassa voor een deel ergens anders terecht kwam dan in de vorm.

En het eind van het liedje was een keuken die er uit zag alsof ik ook een ontplofte stoomcentrale had staan!

20121109_154230

20121109_154234

 

20121109_154242

Morgen moeten de sandwiches, daar kan volgens mij niet echt iets mis mee, hoop ik. Maar laat ik niet te hard roepen……

Tjuuuuuus

mMum

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat gerust een berichtje achter. Ik lees graag wat je ervan vindt.