zondag 18 augustus 2013

Chalkpaint en Annie Sloan….

Omdat onze salontafel een kleur heeft waar ik niet meteen enthousiast voor was, zocht ik op internet naar kalkverf, oftewel chalkpaint. (Dat laatste klinkt meteen professioneler, niet dan?) Haast onvermijdelijk kom je dan terecht bij Annie Sloan. Jaren geleden was ik al helemaal weg van alles wat zij deed, ik heb een aantal boeken van haar die bijna kaal gebladerd zijn. Maar met haar chalkpaint had ik nog nooit gewerkt.

Toen ik al surfend hier uitkwam zag ik dat ze ook workshops gaven in het werken met deze verf. Samen met DH ben dus ik deze week naar Leiden geweest. Vintage Furniture ligt in het centrum aan een gracht. Het was prachtig weer, we genoten van de wandeling ernaar toe en

residence-102

dronken onze koffie lekker in het zonnetje voor de deur.

Toen iedereen (totaal 7 personen) gearriveerd was en van koffie of thee voorzien, begon Ingrid met de uitleg over de verf. Ze deed het erg enthousiast en vooral duidelijk en gaf op al onze vragen geduldig antwoord. Toen kregen we allemaal een plankje en mochten alle kleuren gaan uitproberen.

20130812_124405

20130812_130233

Dat is niet zo gemakkelijk als het lijkt, want de kleuren zijn fantastisch. Gelukkig waren DH en ik samen, dus we verdeelden de kleuren die we mooi vonden. Omdat de verf erg snel droogt konden we ook nog kijken wat het resultaat was na het gebruik van was of vernis.

Niet alleen hout kan met deze verf geschilderd worden, je kunt het niet zo gek bedenken of het kan beschilderd worden. En dat alles zonder schuren of gronden! Mijn liefje wat wil je nog meer?

20130812_130342

20130812_130506

Door het enthousiasme van Ingrid en het inkijken van een prachtig boek, (dat ik maar meteen besteld heb) kreeg ik steeds meer ideeën. Met een behoorlijke hoeveelheid verf gingen we dus naar huis.

Tot nu toe heb ik alleen een mangelbak geschilderd, gewoon even om uit te proberen. Ik ga heel snel aan de salontafel beginnen…….

Tjuuuuuus,

Mac

Oh ja, als  je nog een bed and breakfast in Leiden zoekt, kijk dan eens bij Residence 102. Echt het aanraden waard!

2 opmerkingen:

  1. Wat een leuke blog heb je, zomaar per toeval opgekomen, volgens mij was een quiltkennis van mij ook op die paintverfdag, Martine heet ze, het lijkt mij ook geweldig, maar zonder schuren? Zou dat nou echt zo zijn en blijven zitten?????

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, Martine was hier ook. En het blijft echt zitten hoor!

    BeantwoordenVerwijderen

Laat gerust een berichtje achter. Ik lees graag wat je ervan vindt.