donderdag 29 augustus 2013

Eindelijk ben ik begonnen….

met het schilderen met de chalkpaint van Annie Sloan. Ruim twee weken geleden is het al weer dat DH en ik naar de workshop gingen in Leiden en we beiden razend enthousiast waren. We vonden het toch wel een beetje eng want stel nou dat het niet werd wat we hoopten, wat dan?

Na lang debatteren en wikken en wegen besloten we om onze nieuwe, glanzend witte Ikea tafel te schilderen met Château Grey, die we eigenlijk meer groen dan grijs vinden. De tafel heeft een glazen bovenplaat en onder een houten (of wat het dan ook zijn mag). Maar Annie’s verf kun je overal op gebruiken, zonder (dus ZONDER) schuren of gronden. (Now I’m talking, I know Glimlach) Op de houten plaat wil ik een afbeelding over brengen. Omdat ik dit nog nooit gedaan heb besluit ik maar klein te beginnen en het uit te proberen op een tijdschrift cassette (ook van Ikea natuurlijk). DH neemt het schilderen van de salontafel op zich, gelukkig.

Omdat het heerlijk weer is kunnen we buiten schilderen. Voor de casette koos ik de kleur Duck Egg Blue, die heel erg hoog op mijn favorieten lijst staat.

Casette1 

Het schilderen was een eitje, nu werd het spannend. Ik had bij Staples een aantal afbeelding laten printen op een laserprinter, helaas heb ik die niet zelf, vandaar. Voor de cassettes koos ik getallen in een lauwerkrans, die ik vond bij de Graphics Fairy. Bij haar vind je haast dagelijks de prachtigste afbeeldingen, gratis en voor niks! Ik heb Citrasolv gebruikt om de afbeelding over te brengen, maar ik heb gehoord dat het ook met thinner kan. Gelukkig stond ik buiten, want dat spul stinkt!

20130829_193450

Dit is het eindresultaat, nog een beetje nat. Dat spul vervliegt, dus het is zo droog.

Hierna ben ik aan een spiegel begonnen die ik een tijdje terug kreeg en die ik – onder protest van DH – al een tijdje had bewaard “om iets mee te doen”. Eerlijk gezegd, het ding zag er niet uit. Eens kijken wat ik er van kan maken…… DH heeft inmiddels de tafel af, dus morgen begin ik aan de afbeelding!

Tjuuuuuus,

Mac

1 opmerking:

Laat gerust een berichtje achter. Ik lees graag wat je ervan vindt.