dinsdag 23 februari 2010

Horizontaal stitchen kan dus wel

Na alle drukte rondom mijn uitgestelde verjaardagsfeestje wilde ik de volgende dag nog snel even wat Hobbs halen en wat stof voor een rand om mijn Leanne’s House. Ook al voelde ik mijn rug al dagen en wist ik wat die signalen me duidelijk probeerden te maken, toch besloot ik om snel nog even naar Quilt it and Dotty te rijden. Ik kocht mijn stofjes (natuurlijk toch weer net iets meer dan nodig) en de Hobbs en dronk nog snel een kopje thee tijdens het wachten op het snijden van de tussenvulling. Daar lagen ook boeken op tafel en wat doet een mens dan? Juist, een mens, dus ik zeker, gaat zitten bladeren. Fout, doe dat dus nooit! Want tja, ik verliet de winkel dus met in mijn tas ook een boek. Ik heb geen idee hoe het heet, want mijn Japans is niet meer wat het was, maar het is een Yoko Saito en het is echt hartstikke leuk  Vooral een tas die er in staat maakte dat mijn vingers gingen jeuken, ik heb de stof ervoor al liggen. Ik ben niet echt een liefhebber van Japanse stoffen, ik vind ze soms nogal somber van kleur, maar er is geen wet dat je alleen deze stoffen kunt gebruiken voor de patronen die er in staan, toch?
Daarna zei mijn linkerbeen dat het er even mee ophield en kon ik helaas niet anders dan braaf gaan liggen. De eerste dagen is dat niet zo’n probleem, ik slik braaf mijn pilletjes en het ene uur glijdt geruisloos over in het volgende. Pas na een paar dagen begint de verveling toe te slaan. Gelukkig was er een Kamerdebat en de val van het Kabinet dat ik bijna van uur tot uur heb gevolgd. Ik heb ook nog nooit zoveel gezien van de Olympische winterspelen, ik heb vooral genoten van het ijshockey. Maar ik wilde meer dan alleen tv kijken en lezen, maar liggen beperkt je wel behoorlijk. Ik had het eerste blok van Journey of a Quilter in elkaar zitten en al gedeeltelijk gestitched en ik wilde er aan verder werken. Dus heb ik net zo lang gewurmd tot ik een beetje comfortabel lag en nadat DH een grote lamp naast mijn bed had gezet kon ik een half uurtje lekker aan dit blok werken. Langer dan een half uur kon niet in het begin, want eigenlijk moest ik bijna helemaal plat liggen en dat wilde ik graag na een half uurtje stitchen. Hoe het kan, geen idee, maar ik profiteerde er graag van, het eerste blok is af!

P1050773

Nu is het alleen jammer dat ik niet door kan met blok twee, maar ik ben sinds gisteren al eventjes uit bed, dus wie weet kan ik snel verder met blok 2.

1 opmerking:

  1. Hoi Mac,
    wel vervelend dat je weer even "buitenspel" staat. Maar, je weet, "ieder nadeel hep se voordeel...": ik ben nog lang niet zo ver met blok 1, dus heb even tijd om "bij-te-stitchen"
    quiltgroetjes,
    Petra

    BeantwoordenVerwijderen

Laat gerust een berichtje achter. Ik lees graag wat je ervan vindt.