donderdag 17 februari 2011

Van kleine quilters en monnikenwerk……

Door alle commotie om de Liebsterblog Award ben ik er niet toe gekomen om het nog over andere dingen te hebben.

Afgelopen weekend was de tweeling weer eens hier voor een paar dagen. We hebben het altijd erg druk met allerlei dingen, maar wat persé iedere keer moet is het werken aan hun “dekentje” (ze blijven dekentje zeggen hoe ik ook probeer om quilt in hun vocabulaire te krijgen). Zeker omdat hun broer er ook al een gemaakt heeft. Eerst moesten de verschillende stofjes uitgezocht worden en aan elkaar gezet.

Fleur

Met hun voeten kunnen ze nog niet bij de pedaal dus op mijn schoot zittend, ik met mijn voet op de pedaal en zij sturend met hun handen werd hun dekentje steeds groter en kon het gesandwicht worden.

Quilt van Fleur

Het uitzoeken van de draad was een heel secuur karweitje:

We zoeken een kleur uit voor de draad

Helaas ben ik helemaal vergeten om foto’s te nemen van het eindresultaat dus die kan ik niet laten zien, maar voor vierjarigen hadden ze het lang niet slecht gedaan!

Nadat de dames weer naar huis werden kon ik mij buigen over de BOM waar ik vorige week vrijdag samen met een quiltvriendin aan was begonnen. Eigenlijk vond ik het maar niets, hij viel behoorlijk tegen. Het was ook een priegelwerk en erg veel knippen ook.

Maar na een paar dagen er aan gewerkt te hebben en eindelijk de biais er op vast te hebben zitten vind ik het meevallen:

Blok 1

Het is natuurlijk nog bij lange na niet af, maar er begint tekening in te komen. In 3 van de bogen moeten nog dezelfde blaadjes en rozetten komen en in de hoeken komt ook nog een appliquatie. Nu zit alles nog maar geplakt, alles moet nog vast gezet worden. Dus ik heb nog heel wat uren te gaan. Maar het tweede blok komt pas aan het begin van maart, dus ik heb nog even Glimlach.

Hebben jullie ook gemerkt dat de lente stiekem aan het beginnen is? Het zonnetje scheen vandaag lekker, alles ziet er dan meteen veel leuker uit. De viooltjes op mijn etagère doen weer goed hun best en de sneeuwklokjes staan ook weer fier boven de grond.

Sneeuwklokjes

Mijn achtertuin ligt op het oosten, dus alles is wat later dan gemiddeld, vandaar. Maar het geeft hoop ………

ShabbyBlogsDividerF

2 opmerkingen:

  1. Wat een leuk gezicht, die kleine mensjes aan het werk achter een naaimachien ;-)

    En je Roses-Bom ziet er fantastisch uit!!
    Dat belooft wat voor de volgende BOM.

    fijn weekend,
    Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk, die kleine naaisters. Dan kennen ze dat maar vast!
    En die BOM - ja, als ik een Baltimore blok begin vind ik het in het begin ook maar niets. Maar als het dan bijna af is, is het wat anders. Hij wordt echt mooi hoor, Mac!
    groetjes
    Jane

    BeantwoordenVerwijderen

Laat gerust een berichtje achter. Ik lees graag wat je ervan vindt.