donderdag 24 februari 2011

Van een drukke week……

Deze week is een drukke week. En niet alleen druk, maar ook leuk. Om te beginnen heb ik gisteren samen met DH het ketelhok uitgemest. De meeste mensen zullen hier het leuke niet meteen in herkennen, maar als je zag hoe mijn ketelhok eruit zag en wat het eindresultaat is, zou je begrijpen wat ik bedoel. Eigenlijk had ik voor en na foto’s moeten maken. Dom eigenlijk dat ik dat niet gedaan heb, de satisfactie zou nog langer zijn blijven hangen.

In het ketelhok heb ik allerlei zaken keurig in boxen opgeborgen. Er liggen boxen met lego en ander speelgoed voor als de kleinkinderen komen. Ook ligt er allerlei beddengoed in grote, doorzichtige,  verrijdbare boxen met grote etiketten erop (zowel aan de bovenkant als aan de zijkanten). Tenminste dat zou erin moeten zitten, maar DH had er op zijn zachts gezegd een zootje van gemaakt. Vorige week na de logeerpartij van de tweeling had hij de dekbedjes, matrasjes en allerlei andere dingen boven op de boxen gelegd. Hij moest ze – naar eigen zeggen – even uit zijn handen kwijt. Blijkbaar was dat het geval met een heleboel andere zaken, want je kon er nog net in, maar meer ook niet. We hebben de laatste weken de loodgieter nogal eens nodig gehad voor de centrale verwarming, hoe die man iets heeft kunnen doen is me echt een raadsel. Maar goed, het hok is weer even toegankelijk en als bonus vond ik nog een paar dingen waarvan ik niet eens wist dat ik ze nog had Glimlach

Vandaag kreeg ik het tweede blok van de “Aan het strand” quilt binnen. (Ik heb daar al eerder over geschreven op dit blog.) Het is weer een prachtig blok geworden.

Blok 6 - Els

Dit blok heet “Op de pier” en is het zesde blok voor deze quilt.

Eens per jaar komen de leden van deze groep bij elkaar. Dit jaar ligt de organisatie van de bijeenkomst in handen van een van mijn bee-vriendinnen en mij. Vandaag hebben we weer heel wat gedaan voor deze dag. Jammer dat ik er niets over kan vertellen, want we hebben zulke leuke dingen bedacht….

Zaterdag ga ik naar de Handwerkbeurs in Zwolle samen met weer een andere bee-vriendin. Vorig jaar zijn we daar ook heen geweest en het was zo’n leuke beurs en zo’n gezellige dag, dat we dit jaar de reis weer ondernemen. De vorige keer heb ik de liefde voor het breien herontdekt door een workshop die we volgden, ik ben benieuwd met welk virus ik deze keer zal worden besmet. Ik heb al een lijstje van een paar dingen die ik wil aanschaffen. Voor de nieuwe BOM van Esther Aliu zoek ik nog een paar mooie stoffen. Raar dat je bakken vol stofjes hebt liggen en toch iedere keer nieuwe nodig hebt voor een nieuw project. Het lijkt wel of je niets hebt om aan te trekken. Zou het dan toch in het DNA van vrouwen opgesloten zitten? …..

ShabbyBlogsDividerF

1 opmerking:

  1. Maar stel je nu voor dat je overal al stofjes voor had....dan zou je niets in Zwolle kunnen kopen. Ook saai!
    Ik ben trouwens benieuwd naar je Baltimore blok...als je weer tijd hebt natuurlijk.
    groetjes
    Jane

    BeantwoordenVerwijderen

Laat gerust een berichtje achter. Ik lees graag wat je ervan vindt.