donderdag 3 maart 2011

Van licht, vilt, zeep en Sun Bonnet Sue….

Afgelopen weekend ben ik samen met een bee-vriendin naar de Handwerkbeurs in Zwolle geweest. Vorig jaar was ik daar voor het eerst, ik vond het erg leuk toen dus een herhaling was zo geregeld. Heel vroeg reden we weg, dat was het enige dat lastig was die dag. Vooral omdat ik ‘s nachts niet echt goed geslapen had. Het leek wel of ik op schoolreisje ging.

Vorig jaar hadden we kaarten online besteld, we konden zo doorlopen en zagen enorme rijen aan de kassa. Dit jaar deden we dit natuurlijk weer, samen met bijna alle andere bezoekers, dus het voordeel van geen rij was meteen weg. Om toch een beetje de ruimte te hebben besloten we om eerst naar achteren te lopen en dan helemaal aan de andere kant te beginnen. Binnen 3 minuten kwamen we langs een stand waar ze daglichtlampen en loupes en zo verkochten. Ik wilde al heel lang een grote loupelamp en daar stond hij. Compleet met standaard op wieltjes. Binnen 5 minuten besloot ik om er een te kopen, alleen om daar nu de hele dag mee rond te sjouwen was een minder strak plan. Maar hij mocht nog een dagje daar blijven, dus dat probleem was zo opgelost.

Vorig jaar werd ik op dezelfde beurs besmet met het breivirus. Ik vond het ineens weer erg leuk. Toen ik dan ook een vervilte muts zag, was ik verkocht.

scannen0005

Hij is gebreid van twee soorten wol, een dikke en een prachtige kwaliteit mohair. De bedoeling is dat na het breien de muts te heet gewassen wordt, waardoor hij krimpt en vervilt. Daarna moet hij om de goede maat te krijgen opgezet worden. Als hij goed in model is kun je hem, in vorm geduwd met handdoeken, laten drogen. De muts heb ik inmiddels klaar, hij moet alleen nog gewassen worden. Maar die nattigheid houd me een beetje tegen……

Na mijn verplichte dagelijks drie draadjes wilde ik gisteren even iets heel anders. Ineens herinnerde ik me dat ik nog een leuk pakket had staan om een zeepketting te maken. Toen ik het pakket opende kwam de geur van de zeepjes me al tegemoet. Het is een eenvoudig werkje, een kind kan de was doen, dus ik had hem zo af.

Zeepketting

Het is alweer maart, dus een nieuw blok van de maand moest verstuurd worden naar een lid van onze groep. Deze keer was het een blok met Sun Bonnet Sue. Ik vind appliqueer erg graag, dus dit blok heb ik met plezier gemaakt.

03 Wilma

Ik ben erg benieuwd naar het blok dat ik deze maand ontvang. Omdat ik de kopieën verstuurd heb zonder op te letten in welke volgorde ik dit deed, heb ik geen flauw benul welk blok deze maand aan de beurt is. Eigenlijk wel leuk, want het is dan nog een verrassing ook…..

ShabbyBlogsDividerF

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat gerust een berichtje achter. Ik lees graag wat je ervan vindt.