zondag 12 augustus 2012

Kerstmis in Juli III en nog wat….

De stitch-a-long gaat als een trein, het derde blok heb ik gisteravond afgemaakt. Mijn DGD’s zijn een paar dagen aan het logeren waardoor ik beduidend minder tijd heb om aan enige creativiteit anders dan zandtaarten bakken of zoiets te besteden. Maar blok 3, de Megaphone Angel, is dus af:

P1090832

Deze keer heb ik geen Venne katoen gebruikt omdat ik vond dat de engel zo simpel was dat hij wel wat glans kon gebruiken. Deze keer heb ik dus gezocht in mijn voorraad zijden garens. Ik ben erg benieuwd naar blok IV, maar ik zal nog even geduld moeten hebben.

Via een quiltvriendin ontdekte ik een nieuw tijdschrift Simply Vintage genaamd. Het is een uitgave van Quiltmania en ik vind het enig. Toen ik online aan het zoeken was waar ik een exemplaar hiervan kon kopen kwam ik op de site van haar terecht. Tot mijn plezier was het ook nog niet eens zo ver uit de buurt en omdat haar winkel donderdag open was ben ik het blad zelf gaan halen. Helaas kon ik nummer 1 en 2 nergens meer vinden, maar ik ben toch erg blij met nummer 3.

P1090827

Als je eens iets anders wilt dan alleen maar quilten of gewoon van knutselen en fröbelen houdt is het zeker een aanrader.

In de winkel lagen ook de meest prachtige stoffen en gelukkig vonden we een perfecte achterkantstof voor de Cuccina Italiana, dus daar kan ik nu eindelijk mee verder. Ik heb meteen ook maar onzichtbaar garen in de kleur smoke meegenomen, dus ik kan aan de slag.

P1090829

En natuurlijk kon ik aan alle andere leuke stofjes heel moeilijk weerstand bieden dus ik ben maar meteen aan een verzamelingetje begonnen. Niet zomaar, nee deze hebben een doel. Ik heb me aangemeld voor de mysterie Sweet hearts die in november begint, misschien dat ik ze daar wel bij ga gebruiken……

Zo en nu nog even kijken naar de sluiting van de OS. Eigenlijk begin ik na het EK, de Tour, Wimbledon en de OS een beetje sportmoe te  worden, om met een bekend sportpresentator te spreken: “Dat mag ik toch wel zeggen?”

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat gerust een berichtje achter. Ik lees graag wat je ervan vindt.