zaterdag 14 januari 2012

Van een winter die geen winter is, een krab op het strand en nog wat snowy days……

Ondanks de voorspellingen voor een”horror winter” is er tot nu toe zelfs niet eens sprake van een gewone. De temperaturen liggen veel hoger dan normaal en de natuur is dus van slag. Planten hebben een bepaalde tijd een bepaalde temperatuur nodig om te gaan bloeien en die tijd is nu dus al aangebroken. Mijn tuin ligt wat ongunstig qua zon, dus alles bloeit later dan de planten aan de overkant van de straat, maar nu lig ik bijna gewoon op hun schema.

De helleborussen (of is het hellebori?) bloeien dat het een lieve lust is, de sneeuwklokjes komen ook al kijken, de sering en hortensia’s botten uit en mijn camellia die normaal gesproken pas eind maart begint te bloeien begint ook al haar pracht ten toon te stellen.

Er staan zelfs vergeten eenjarigen in knop! Ik ben benieuwd of daar nog bloemen van gaan komen.

 

 

Intussen zijn de blokken voor “Aan het strand” allemaal af. Ik heb lang zitten wikken en wegen hoe ik die in elkaar zou gaan zetten. Er waren verschillende mogelijkheden en het was echt lastig kiezen. Ik heb gekozen voor een Mariners Compass in het midden en de blokken gewoon daar omheen. Dit zijn alle blokken”

P1090489

Het wordt een echt gezellige quilt voor mijn DGS, nu maar hopen dat hij er blij mee is.

Tussen alle drukte van Kerst, Oud op Nieuw, logeerpartijen en niet te vergeten het quilten van “Birds of a Feather” door ben ik bezig geweest met het stitchen van Snowy Days. Alle gestitchte blokken zijn nu klaar. Nu moeten nog een aantal patchwork blokken en als alles aan elkaar zit moet ik nog een deel stitchen omdat de tekeningen doorlopen op de gepatchte blokken. Toen ik klaar was met het stitchen had ik van mijn 2 klossen Venne katoen nog één draadje over. Ik heb nieuwe klossen besteld, dus tot de klosjes binnen komen kan ik niet echt voor uit daarmee.

P1090495

bovenrand Snow Days

Intussen ben ik ook met een nieuw project begonnen, samen met mijn quiltvriendinnen, maar daarover een volgende keer meer…….

 

ShabbyBlogsDividerH

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat gerust een berichtje achter. Ik lees graag wat je ervan vindt.